بهبود در زانو با تزریق پی آر پی
نوشته شده توسط : dryousefi

بهبود در زانو با روش پی آر پی یکی از روش هایی است که از مدت ها قبل برای درمان درد زانو استفاده می شود. درد زانو و دیگر بیماری ها زانو روش های درمانی مختلفی دارند که بهبود در زانو با تزریق پی آر پی یکی از این روش هاست. در ادامه درمان زانو درد با تزریق پی آر پی را بررسی می کنیم.

بهبود در زانو با روش پی آر پی

پی آر پی خلاصه واژه Platelet-rich plasma است. بهبود در زانو بعد از تزریق و با کم شدن درد حاصل از تزریق ایجاد می شود. روش درمانی پی آر پی ترکیبی از حرکات فیزیوتراپی و بهبود عملکرد زانو، تمریناتی برای کاهش درد زانو و تقویت عضلات زانو است.

برای اینکه علت درد زانو به طور دقیق مشخص شود فیزیوتراپ بیمار را معاینه می کند. بنابراین برنامه درمانی برای هر بیمار به طور اختصاصی تنظیم می شود که این برنامه شامل تمریناتی برای تقویت عضلات زانو، تعادلی و انعطاف پذیری است. این تمرینات به منظور بهبود قدرت زانو، کاهش درد زانو و انعطاف پذیری زانو است. 

 

prp ایران 

 

بیشتر بدانید: درمان درد زانو با پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی از دو عنصر مختلف تشکیل شده است. پلاسما یا قسمت مایع خون، پلاکت ها و نوعی سلول خونی که نقش مهمی در بهبود در زانو ایفا می کند. پلاکت ها به دلیل اینکه توانایی در لخته شدن دارند اما پلاکت ها همچنین حاوی عوامل رشد هستند که می توانند باعث تولید مثل سلول و تحریک بازسازی بافت یا بهبودی در منطقه تحت درمان شوند.

برای تولید  پلاسمای غنی از پلاکت، پزشکان یک نمونه خون از بیمار می گیرند و آن را در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می دهند که به سرعت نمونه را می چرخاند، سایر اجزای خون را از پلاکت ها جدا می کند و آنها را در پلاسما متمرکز می کند.

 روش پی آر پی و بهبود در زانو

پس از تولید پلاسمای غنی از پلاکت از نمونه خون بیمار، این محلول به منطقه هدف مانند زانو یا تاندون آسیب دیده تزریق می شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است از سونوگرافی برای هدایت تزریق استفاده کند. ایده این است که غلظت بیوپروتئین ها یا هورمون های خاص، به نام فاکتور رشد، در یک منطقه خاص برای سرعت بخشیدن به روند بهبود در زانو افزایش یابد.

قبل از تزریق PRP به طور کامل درک نشده است. مطالعات نشان می دهد که افزایش غلظت فاکتور رشد در پلاسمای غنی از پلاکت ممکن است روند بهبودی را تحریک یا تسریع کند، زمان بهبودی را برای آسیب ها کوتاه کند، درد را کاهش دهد.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

تزریق PRP عوارض و خطرات

تزریق PRP یک روش کم خطر است و معمولا عوارض جانبی زیادی بوجود نمی آورد. این روش شامل نمونه گیری خون است، بنابراین شما باید مطمئن شوید که هیدراته شده اید و از قبل غذا خورده اید تا از احساس سرگیجه جلوگیری کنید. پس از عمل، ممکن است درد و کبودی در محل تزریق را تجربه کنید. از آنجا که تزریق PRP از سلول های خود و پلاسما تشکیل شده است، خطر واکنش آلرژیک بسیار کمتر از سایر داروهای تزریقی مانند کورتیکواستروئیدها است. شما بعد از تحمل دردهای اولیه بهبود در زانو را تجربه خواهید کرد.

 

دکتر ناصح یوسفی

تزریق پی آر پی چه آسیب هایی را می تواند درمان کند؟

بهبود در زانو با تزریق prp در درجه اول برای آسیب های بافت نرم، مانند پارگی روتاتورکاف جزئی و تاندون آشیل استفاده می شود. استفاده از آن در سایر آسیب های بافت نرم در آینده رایج می شود. تجربه نشان داده که این دارو عملکرد را بهبود می بخشد و درد را در افرادی که تاندونیت یا بیماری های تاندونی مزمن مانند آرنج تنیس بازان یا آرنج گلف باز دارند، کاهش می دهد. همچنین می توان از آن برای درمان آسیب های رباط ها و عضلات استفاده کرد.

داده های اخیر نشان می‌دهد که تزریق PRP نسبت به تزریق اسید هیالورونیک (همچنین به عنوان مکمل ویسکوپلنت یا "شات ژل" شناخته می‌شود.) برای استئوآرتریت زانو، به‌ویژه از نظر مدت زمان اثر مثبت آن، برتری دارد. 

پی آر پی غرب تهران 

 

آیا تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می تواند بهبود در زانو ایجاد کند؟

دکتر جفری کاتز، استاد جراحی ارتوپدی در دانشکده پزشکی هاروارد در مورد بهبود در زانو با روش پی آر پی می گوید: "پلاکت ها حاوی پروتئین هایی به نام فاکتور رشد هستند که در رشد طبیعی بسیاری از بافت ها دخیل هستند." "این فاکتورها ممکن است به کاهش التهاب مرتبط با استئوآرتریت و تاندونیت کمک کند." تزریق prp زانو را می توان در یک عمل سرپایی 30 دقیقه ای انجام داد. بیشتر برای مشکلات زانو، شانه، پا، مچ پا و آرنج استفاده می شود.

نتیجه

مراکز تزریق پی آر پی ایران، مراکز تزریق پی آر پی تهران و دیگر شهرها تزریق پی آر پی زانو، بهبود در زانو با تجهیزات پزشکی سالم و به روز انجام می دهند.

به همین دلیل مراکز تزریق prp ایران یکی از مراکز تزریق خوب در منطقه به شمار می رود. تزریق پی آر پی دکتر یوسفی با کادر متخصص و تجهیزات حرفه ای شما را به راحتی راهنمایی می کند. بهترین و سریع ترین راه درمانی برای بهبود زانوی شما را پیشنهاد می کند.

 

برای دانلود مقاله بهبود در زانو با پی آر پی روی لینک کلیک کنید.

 منبع: سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفی و بهبود در زانو با تزریق پی آر پی





:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1715860663